Snakker I samme sprog på tværs af destinationen – og arbejder I i samme retning?
Læs mere her
Vi tænker, drømmer, drifter og udvikler til oplevelses- og turismebranchen
First Coffee er et bureau med speciale i udvikling og markedsføring af oplevelser. Vi brænder for at innovere, kommunikere og konvertere services, destinationer, oplevelser og koncepter for den danske turisme- og oplevelsesbranche – altid med udgangspunkt i de nyeste trends, tendenser og data.
First Coffee så dagens lys i 2020 – men vi har over ti års erfaring med at designe oplevelser, der huskes, mærkes og gør en forskel. Referencelisten tæller flere forskellige danske og internationale destinationer, hoteller og attraktioner.
Vi har hver især specialiseret os inden for digital markedsføring, sociale medier, branding, brugerundersøgelser, samt service- og adfærdsdesign. Og vi elsker at hjælpe vores kunder med at skabe effektive og kreative løsninger på både små og store udfordringer.
Bureauet er udsprunget af Related, som siden 2007 har arbejdet for nogle af verdens største turistdestinationer og brands. Den erfaring og viden har vi med i rygsækken, når vi hjælper danske destinationer og turismeaktører med at udvikle nye produkter og positionere sig ift. deres konkurrenter – både i Danmark og internationalt.
Vores rejse til at blive en del af Nordens førende bureau for turisme- og oplevelsesbranchen med kontorer i Danmark og Sverige
2003
2003
Related oprettes
I den spæde start var fokus primært IT branchen. Related hed dengang Medieministeriet.
2007
2007
Kroatien bliver den første turismekunde
År 2007 er en helt særlig milepæl, da vi får vores første turismekunde. Det blev starten på et brancheskift.
2008
2008
100% fokus på turismebranchen
Vi ansætter den første medarbejder med speciale i turismebranchen og beslutter, at det er turisme, vi vil satse på.
2010
2010
Medlem af det første internationale netværk
Vi bliver medlem af det første internationale turismenetværk "Travel Lifestyle Network". Netværket består af bureauer fra 12 markeder.
2011
2011
Gudenåen bliver vores første store nationale kunde i Danmark
For Gudenåen udarbejdede vi en brandingplatform, der den dag i dag - mere end 10 år senere - fortsat bruges af destinatione.
2014
2014
Travellyze oprettes
Flere af vores udenlandske kunder ønsker at vide, hvordan deres image er i Norden. Denne efterspørgsel gør, at ideen til Travellyze fødes. Vi laver her den første nordiske turismeundersøgelse med 772.800 datainputs.
2015
2015
Turisme er nu 85% af omsætningen
Turisme udgør nu 85% af omsætningen for Related – med 14 internationale destinationer, 5 hoteller, 6 nationale destinationer og 2 flyselskaber som kunder
2018
2018
Medlem af "World Travel & Tourism Council"
Vi bliver medlem af WTTC, verdens største og førende netværk indenfor turisme.
2018
2018
Nordic Travel Rep startes med kontor i Stockholm
Related starter Nordic Travel Rep med fokus på salg og marketing af hoteller og DMC'er på det nordiske marked.
2019
2019
Travellyze er nu på 14 markeder
Travellyze er nu det førende analysesoftware indenfor turisme og opererer på 14 markeder, herunder Norden, Tyskland, Frankrig, Italien, Spanien, Holland og Storbritannien.
2020
2020
First Coffee stiftes
First Coffee stiftes med fokus på danske kunder i turisme- & oplevelsesbranchen
I dag...
- har vi 42 turismekunder - har vi arrangeret 117 influencer ture - har vi eksekveret 30 co-op kampagner
Og meget mere på vej..
Læs om vores tilgang
Det hele starter med kaffe
Hvorfor First Coffee? Alt godt starter med kaffe. Foruden at føles livsnødvendigt på trætte morgener, er kaffe synonym med gode oplevelser og hyggelige minder – ved morgenbordet, i lænestolen eller på fortovscafeen inden en særlig dag eller efter et godt måltid.
Kaffe er nemlig ikke bare kaffe. Det er nærvær, relationer og tid til hinanden. En kort pause fra hverdagens jag.
First Coffee er sat i verden for at skabe digitale oplevelser og virkelige minder, som dine gæster mærker og husker. Med fokus på nærvær og tid. Både i relationen mellem dig og dine gæster. Og i samarbejdet mellem dig og os.