Vi styrker forretningen i Baltikum med kendt brancheprofil

Vi styrker forretningen i Baltikum med kendt brancheprofil

I samarbejde med vores søsterbureau Related styrker vi vores tilstedeværelse og forretning i Baltikum med den kendte brancheprofil Agnese Zāle.

Agnese har arbejdet med kommunikation, markedsføring og salg af destinationer, hoteller og flyselskaber i de baltiske lande i mere end 15 år.
Billede: Agnese Zāle
Der er stort potentiale for danske destinationer, attraktioner og hoteller, som ønsker at tiltrække flere turister fra de baltiske lande. De kan nemt komme hertil, de elsker udflugter, rejser ofte med deres familier, og de kan lide at opdage nye steder. Vi har allerede oplevet interesse fra vores kunder på aktiviteter i de tre baltiske lande, og nu har vi fundet den helt rigtige person til at hjælpe os med at imødekomme den efterspørgsel.

Ifølge UNWTOs nyeste måling på turismeforbrug havde det baltiske marked et samlet turismeforbrug på 3,4 milliarder amerikanske dollars i 2022. Det er tæt på forbruget fra 2019 (målingen før pandemien), hvor de baltiske rejsende i alt brugte 3,6 milliarder. I 2014 var tallet 3,1 milliarder. Snart får vi også adgang til samme omfattende data om det baltiske marked, som om det nordiske. De tre baltiske markeder tilføjes nemlig til vores halvårlige analyse, der bl.a. undersøger rejsendes inspirationskilder, rejsemønstre og rejsebudget. Undersøgelsen giver også indsigt i rejsendes opfattelse af og erfaring med mere end 130 destinationer.

Litauen, Letland og Estland har gode flyforbindelser til Danmark, og hyppigheden og kapaciteten på ruterne er løbende blevet øget. Der er bl.a. direkte flyvninger til Billund og København og nemme forbindelser til Aarhus og Aalborg.

En væsentlig drivkraft for de øgede flyforbindelser er airBaltic, som er baseret i Letland og betjener de baltiske lande. airBaltic har udvidet sine aktiviteter til mere end 70 destinationer i Europa og planlægger bl.a. at udvide sin flåde fra 47 til 100 Airbus A220-300-fly inden 2030.

Vi glæder os til at samarbejde med Agnese og til at blive endnu klogere på de baltiske turister.
Se flere af vores cases