Snakker I samme sprog på tværs af destinationen – og arbejder I i samme retning?
Læs mere her
Digital markedsføring for The Ocean Race Stopover Aarhus
Vi har fået til opgave at lave digital markedsføring for verdens længste offshore kapsejlads The Ocean Race, når den sejles i Aarhus i slutningen af maj.
I sommeren 2023 fik vi til opgave at lave en digital markedsføringskampagne for verdens længste offshore kapsejlads The Ocean Race, når den sejlede til Aarhus i slutningen af maj.
Det er første gang nogensinde, at Danmark har været vært for The Ocean Race. Forventningen var, at 400.000 mennesker ville gæste arrangementet, og at det dermed havde potentiale til at blive det største event, som nogensinde er blevet afviklet i Aarhus.
Vi stod for to ben i markedsføringen: 1) markedsføring af folkefesten via et brandingspor, der skulle genere trafik og 2) salget af VIP-billetter via et konverteringsspor. Begge kampagner kørte på Facebook og Instagram, da målgruppen var stærkt tilstedeværende på disse platforme.
Markedsføring af folkefesten Til at markedsføre folkefesten brugte vi en blanding af billeder og video til at skabe omtale og drive trafik ind til en infoside om eventet. Videoerne var både generiske videoer af sejlerne in action på havet, og af Emil Midé Erichsen der fortalte om eventet. Billederne viste forskellige stemningsøjeblikke fra kapsejladsen og tidligere stopovers. Årsagen til at vi både gjorde brug af billeder og videoer var for at sikre, at vi fangede opmærksomheden blandt hele målgruppen. Nogen interagerer kun med videoer, mens andre kun gør med billeder. Det er derfor vigtigt at være til stede med begge ting, og på flere platforme, for at opnå det største reach hos målgruppen.
Markedsføring af VIP-eventet Vi anvendte samme tilgang til konverteringssporet, hvor vi også gjorde brug af både billede- og videomateriale. Formålet med konverteringssporet var at genere leads og dernæst få interesserede til at sige 'ja tak' til, at en sælger fra The Ocean Race Aarhus måtte kontakte dem omkring VIP-eventet for at sælge billetter.
Til sammen generede kampagnen mere end 2 mio. eksponeringer samt 48.000 kliks til en gennemsnitlig CPC på 1,6 kr. og en CTR på 4,4%. Vi generede derudover næsten 700 leads (konverteringer) og skaffede dermed knap 700 interesserede købere til VIP-eventet.
Baseret på forskellige datakilder er det vurderingen, at der var mindst 350.000 gæstebesøg til The Ocean Race i Aarhus.
Dennis Østergaard Founding Partner & Senior advisor
Book et kaffemøde og hør mere om dette projekt og hvordan vi kan hjælpe dig