Paid Social-kampagne for Fort Myers målrettet det svenske marked

Sammen med kendt svensk rejsebureau skabte vi øget opmærksomhed omkring den amerikanske destination Fort Myers – på baggrund af indsigter fra Travellyze.
I det sydvestlige Florida ligger den skjulte perle The Beaches of Fort Myers and Sanibel, der er et must-stop på Florida-rejsen. Det naturskønne område består af hundredvis af små øer og er et paradis, hvis man ønsker en aktiv ferie i et roligt tempo. Destinationen er især kendt og elsket for sin afslappede atmosfære og charmerende omgivelser med de mange ikoniske lave huse, der ligger som pastelfarvede perler på en snor – lige ned til stranden.

På vegne af Fort Myers – Islands, beaches & neighborhoods fik vi til opgave at skabe en branding-kampagne på sociale medier.

For at lægge den rigtige strategi, var første step at finde ud af hvilket marked, der havde det største potentiale – og herefter definere, hvordan vi bedst positionerer Fort Myers over for målgruppen.
Hvor er potentialet størst?
Fort Myers har fire store USP'er, som de fokuserer på i Norden: sol og strand, gode spisesteder, historie og kultur samt naturoplevelser.

Igennem et indgående indsigtsarbejde har vi analyseret, hvem der er deres kernemålgruppe i Norden – og som overskriften røber, er det svenskerne.

Ser man isoleret på USA, er Florida det største rejsemål for svenske børnefamilier. Florida tilbyder flere af de faktorer, som børnefamilier, der rejser til USA efterspørger: en børnevenlig destination med sol/strand, afslapning, storby, kultur og mulighed for nye oplevelser.

Flere af disse faktorer taler også til par i alderen 45+, der derfor også blev udvalgt som en primær målgruppe. Disse par efterspørger desuden direkte flyforbindelser og gode madoplevelser – hvilket Fort Myers også tilbyder.
To svenske målgrupper
Vi besluttede derfor at arbejde med to svenske målgrupper; familier samt par 45+.

I budskaberne til familierne fokuserede vi på, hvordan og hvorfor Fort Myers er hele familiens favorit med børnevenlige strande, afslapning, aktiv ferie i eget tempo, rolige omgivelser og mulighed for kultur og nye oplevelser.

På den anden side fokuserede vi til parrene på temaer som: stort udbud af aktiviteter, kulturoplevelser, smukke strande, mad- og naturoplevelser samt en nem destination af komme til fra Sverige.

Kampagnestrategi defineret med udgangspunkt i Travellyze
Via vores analyseværktøj Travellyze ved vi desuden at:
· 28,6% af svenske børnefamilier finder inspiration til rejser på Instagram
· 28% af svenske børnefamilier finder inspiration til rejser på Facebook

Ser vi tilsvarende på parrene ved vi, at:
· 28% af svenske par 45+ finder inspiration til rejser på Instagram
· 23,1% af svenske par 45+ finder inspiration til rejser på Facebook

Denne viden tog vi med i vores arbejde med kanalstrategi.

Fordi begge målgrupper primært bruger Facebook/Instagram til at finde ferieinspiration, valgte vi at designe kampagnen til disse kanaler. For at være til stede i det feed, målgruppen foretrækker at bruge, designede vi både annoncer til stories, nyhedsfeed og karrusel.

Derudover designede vi flere annoncer til hver målgruppe ud fra de førnævnte temaer: strand, aktiviteter, natur, god mad og tid med sine kære.

Vi indgik samarbejde med den svenske rejsebureau-gigant Ticket, så annoncerne linkede til ticket.se. Her kunne målgruppen både læse mere om Fort Myers som destination samt booke en rejse dertil. Ticket-brandet bidrog desuden til at skabe tillid til kampagnen og lyst til at interagere med annoncerne.

1,6 millioner eksponeringer
Målgruppen blev eksponeret for kampagnen mere end 1,6 millioner gange. Hver bruger så annoncen gennemsnitligt 4,2 gange, hvilket er et godt mellemniveau; vi ville gerne vise dem annoncerne mere end en gang, men ikke 'spamme' dem. Vi gik derfor at ramme hver bruger 3-6 gange.

Målgruppen klikkede på annoncerne mere end 18.000 gange – og blev herfra ledt ind på Ticket.se for at "læse mere" Fort Myers.
Se flere af vores cases