Destination Himmerland

Visuel identitet
Indsigtsarbejde
Analyse
Ny visuel identitet for Destination Himmerland
I samarbejde med Destination Himmerland har vi hos First Coffee udviklet en stærk og genkendelig visuel identitet, der afspejler områdets unikke oplevelser og værdier. Gennem en struktureret proces med tre workshops, løbende sparring og en intensiv sparringsdag har vi skabt en brandplatform, der tydeligt positionerer destinationen i markedet.
Analyse
Som altid starter vi med at blive klogere og indsamle viden. Det gjorde vi igennem en omfattende content analyse for Destination Himmerland. Analysen gav os værdifuld indsigt i deres kommunikationsstrategi og brandopfattelse. Opgaven bestod af flere dele, hvor vi nøje undersøgte deres magasin "Ferie i Himmerland" samt social media posts på Facebook og Instagram.
Kvalitativ og kvantitativ tilgang
Vores analyse begyndte med en kvalitativ tilgang til opgaven, hvor vi anvendte open coding som metode til at analysere indholdet i "Ferie i Himmerland". Denne metode tillod os at identificere nøgletematikker og opbygningen af artiklerne, hvilket blev rammesættende for den efterfølgende analyse af social media posts.
Social media analyse
Ved at anvende de indsigter, vi fik fra magasinet, kunne vi dykke ned i Destination Himmerlands social media posts. Vi undersøgte både Facebook og Instagram, hvor vi kiggede efter tematikker, opbygning og engagement. Det gav os et klart billede af, hvordan Himmerland præsenterer sig selv online, og hvilke elementer der skaber mest interaktion med deres publikum.

Vi kiggede blandt andet også på tonen, som var personlig og i øjenhøjde, ligesom Destination Himmerland bestræber sig på. Sproget var uformelt og nærværende, men der var plads til et større fokus på at skabe interaktion med følgerne.

Vi undersøgte også brugen af billeder på diverse sociale medier. Her fandt vi, at der i høj grad var gjort brug af billeder med mennesker – og mennesker som ”gør noget”. Tidligere forskning har peget på, at sådanne billeder opfattes mere positivt end opstillede billeder, så alt i alt en god brug af billeder.
Se flere cases