Et møde-venue bygget på vinderkultur

I øjeblikket samarbejder vi med Aarhus Internationale Sejlsportscenter om at definere og positionere deres produkter målrettet MICE-branchen – herunder møder og erhvervsarrangementer.
På spidsen af Aarhus Ø ligger Aarhus Internationale Sejlsportscenter. Her træner nogle af Danmarks bedste sejlere, ligesom alle danske sejlklubber har mulighed for at anvende lokalerne.

Stedet er skabt for at styrke og udbrede den danske sejlsport. Det er det primære formål og den primære vision.

Men centret udlejer også løbende sine lokaler til møder og konferencer. For hvorfor ikke dele så smuk en udsigt med andre – og samtidig få flere midler til at støtte sejlerne?

Vi er jo en idrætsfacilitet, hvis primære formål er at sørge for, at idrætten har så gode vilkår som muligt. Og det gør vi bl.a. ved at sørge for, at økonomien hænger sammen. Derfor har vi valgt at tilbyde vores faciliteter til virksomheder, der skal afholde møder eller konferencer. Tidligere er det ikke noget, vi har kommunikeret specifikt omkring, men mere noget, der har spredt sig fra mund til mund. Det gik rigtig godt, indtil corona ramte. Så kunne vi godt se, at vi blev nødt til at få hjælp til at få budskabet ud, hvis vi skulle fastholde kadencen.
Thomas Capatani, Maniging Director
Derfor indledte vi vores samarbejde med en målgruppeanalyse; for at definere hvem centrets målgruppe egentlig er, når vi snakker erhvervsturisme. På baggrund af denne definerede vi to personaer – to kundetyper, der repræsenterer hhv. sekretæren/HR-chefen i en virksomhed samt mellemlederen, der har interesse i at udvikle medarbejderne.

Aarhus Internationale Sejlsportscenter skal kunne servicere og imødekomme begge kundetyper
Herefter har vi arbejdet med at definere, hvad centrets styrker er. Hvordan finder de deres position i markedet?

Traditionelt er Aarhus Internationale Sejlsportscenter jo for eliten. Det er for de dygtigste sejlere. Men samtidig er det et sted, hvor man hjælper hinanden, og ikke er bleg for at give gode råd videre. Det er bl.a. dét – også omtalt som "den danske model" – der er årsagen til, at Danmark har så mange dygtige sejlere; selvom vi ift. mange andre lande har relativt få midler til at udvikle sejlsportstalenterne.

Den vinderkultur og dén mentalitet, der handler om at spille hinanden gode, er dét, virksomheder køber ind i, når de vælger at afholde deres møde, seminar eller teambuilding-event hos Aarhus Internationale Sejlsportscenter.

Flotte lokaler med god udsigt kan man få mange steder. Mange steder har endda langt blødere sofaer end de har nede på Esther Aggebos Gade 80A. Men vinderkulturen og denne helt særlige holdånd finder man ikke andre steder.

Derfor skal det være omdrejningspunktet for den oplevelse, man får på stedet.
Det arbejder vi nu med at få til at gennemsyre produktet – helt fra øjeblikket hvor kunderne stifter det allerførste bekendtskab med stedet inde på hjemmesiden, til de kommer besøg, og indtil de tager hjem igen. Det hele skal være en del af den samlede oplevelse.

Visionen er i sidste ende at gøre kunderne til "fans" – og at gøre fans til kunder af mødeproduktet. Dermed får Aarhus Internationale Sejlsportscenter mulighed for at finde sin helt egen plads i markedet.
Det har været et rigtig godt samarbejde, og First Coffee har grebet det professionelt og seriøst an. Det her været en fantastisk god proces, og vi synes, vi har ramt noget, vi også selv kan stå inde for
Thomas Capatani, Maniging Director
Vi glæder os til at arbejde videre med fankultur-begrebet, og til at vise jer den nye visuelle identitet og hjemmeside, som snart er klar.

P.S. Fik du læst vores blogpost om oplevelsesøkonomi-trappen? Klik her.