Vi lancerer produktionsselskab

Vores nye produktionsselskab NORTHBOUND56 har speciale i video- og billedproduktion. Godt content er nemlig essentielt, når man skal lave effektive kampagner.
I dag er en stor dag! Vi lancerer nemlig produktionsselskabet NORTHBOUND56, der skal sikre, at danske destinationsselskaber, turistbureauer, hoteller og attraktioner altid har videoer og billeder i høj kvalitet, når de skal lave nye kampagner.

- Video- og billede-content er nøglen til at fange forbrugerens opmærksomhed. Sociale mediers algoritmer prioriterer disse medieformater, og efterspørgslen på hyppigt og godt content er stigende. Det er her, NORTHBOUND56 træder ind med datadrevet kvalitetsindhold. I stedet for at lave en enkelt storslået kampagnefilm, skaber vi contentbiblioteker, der kan bruges på tværs af kampagner og over flere år forklarer medejer af NORTHBOUND56, Niklas Ankjær, der har tidligere erfaring med, at producere content for blandt andet Brøndums Hotel, Visit Sønderjylland, Destination Limfjorden.

Bygger på årelang indsigt og erfaring
NORTHBOUND56 udspringer af det First Coffee, der er specialiseret i markedsføring og produktudvikling for turisme- og oplevelsesbranchen. First Coffee blev stiftet i 2020 på skuldrene af Nordens største PR- og kommunikationsbureau inden for turisme, Related.

- Med udgangspunkt i trends, tendenser og indsigter – som vi har adgang til via Related og First Coffees årelange erfaring – har vi en unik forudsætning for at definere de vigtigste USP'er for hver enkelt kundes strategi, formål, kampagne eller aktivitet. Og det kan vi tænke ind i drejebogen ift. det video- og billedmateriale, vi producerer. Det gør os anderledes end konkurrenterne, fortæller Niklas Ankjær Olsen.

Video og billeder er altafgørende for turismebranchen
Dennis Østergaard, der er medejer af First Coffee og nu også NORTHBOUND56, oplever generelt et stort behov for content i den danske oplevelses- og turismebranche.

- Godt video- og billedmateriale er altafgørende i branding, markedsføring og PR. Særligt inden for turisme- og oplevelsesbranchen er det vigtigt for at kunne fortælle om destinationen – og dens mennesker, kultur og historie, udtaler Dennis Østergaard, der har arbejdet med digital markedsføring og konceptudvikling siden 2009.

- Faktisk vil jeg sige, det er altafgørende for turismevirksomheder at have skræddersyet content for at lave effektive kampagner og positionere sig ift. konkurrenterne. Også til tv og sociale medier, hvor man kan lave målbare, målrettede og omkostningseffektive videokampagner. Med NORTHBOUND56 kan vi sammen med kunderne skabe content i høj kvalitet, tilpasset specifikke målgrupper – og lave liveproduktioner som live shopping, Q&A's mv. som vi også ser en øget efterspørgsel på, uddyber han.

Ejerkreds med bred branche-erfaring
NORTHBOUND56 ejes foruden Dennis Østergaard og Niklas Ankjær også af hhv. Henrik Koch, Thomas Andersen samt Chris Porup, som hver især har bred erfaring inden for turisme og videoproduktion.

- At samle al billed- og videoproduktion i et fælles selskab vil bidrage til at skabe synergier og etablere en fælles platform for vidensdeling og kompetenceudvikling – især på sigt, når der ansættes medarbejdere i selskabet, understreger Dennis Østergaard.

Læs mere om NORTHBOUND56 her