Derfor tænkte vi det grafiske udtryk i 4 forskellige niveauer – i tråd med den rækkefølge mennesker registrerer indtryk i:
1. Farver: den blå farve blev valgt, da det i forvejen er destinationens farve – aktørerne skulle altså ikke være i tvivl om hvem afsenderen var. Fordi de kendte destinationens branding i forvejen, ville den blå farve gøre dem trygge fra start og forsikre om at hæftets indhold var brugbart. Kontrastfarven (rød) til overskrifterne valgte vi for at give aktørerne gode muligheder for hurtigt at kunne skabe sig et overblik over indhold.
2. Former: blomster-formen blev brugt til at skabe endnu tydeligere brandgenkendelse til Destination Sønderjylland - blomsten har ligeledes en let og imødekommende form, hvilket skabte en god kontrast til den faktuelle tekst.
3. Tal og mønstre: for at fremhæve pointer indsatte vi tal og mønstre, som gav læseren et hurtigt overblik over de vigtigste facts.
4. Teksten: undervejs holdte vi for øje at håndbogen skulle formidle en række fakta, pointer og budskaber, som læseren skulle kunne afkode hurtigt og præcist.
Vi er meget glade for det endelige resultat, som kan ses
her.