Nyt brand og visuel identitet til Experience Fredericia

First Coffee fik til opgave at udvikle et nyt brand til Experience Fredericia – herunder visuel identitet, værdier og brandstory/kernefortælling. Brandet skulle indkapsle Fredericia som MICE-destination og danne grundlag for alle fremtidige salgs- og kommunikationsaktiviteter for den relativt nye organisation.

Kernefortælling

På baggrund af en researchproces, der involverede både generel research og interviews med destinationens ansatte samt lokale aktører på destinationen, identificerede First Coffee destinationens styrker og muligheder med fokus på MICE. På baggrund heraf formulerede vi kernebudskaber og værdier. Dette blev til sidst sammenfattet i en kernefortælling, der indkapsler destinationens "identitet" og kerne; og kan bruges både internt og eksternt.

Farveunivers

Farveuniverset er stærkt inspireret af den smukke natur Fredericia er omgivet af. Farverne skal gennemsyre alt materiale, så Experience Fredericia bliver kendt og genkendt for især den grønne farve, der er udvalgt som primær farve. Sekundært er den blå farve valgt og symboliserer hav og himmel. Når der skal laves "larm" i kommunikationen, fx til CTA'er, er der brug for en kontrastfarve; det er her den sol-gule farve.

Nyt website og magasin til Experience Fredericia

Efterfølgende stod First Coffee også for at designe et nyt logo til destinationen såvel som eksempler på grafisk og digitalt design; alt sammen i tråd med det nye brand og kernebudskaberne.

Til slut stod First Coffee for at lave en ny hjemmeside og et nyt magasin, der indkapslede Fredericia som erhvervsturismedestination og formidlede alle destinationens styrker og muligheder.

Experience Fredericias nye logo og identitet foldet ud herunder:

Om samarbejdet siger Malou:
Se flere af vores cases