Digital kampagne gør mere end 38.500 norske rejsende interesseret i Estland

Sammen med Related arbejder vi med det overordnede mål om at sende flere Nordmænd til Estland. Gennem vores indsigtsarbejde har vi fundet ud af, at en af deres største forhindringer for vækst på det norske marked, er den manglende viden om Estland som destination hos de norske turoperatører.
Der er flere direkte fly fra Oslo til Tallinn, men på trods af dette, er Estland ikke en høj prioritet hos de største distributører i markedet. Dette bidrager til, at Estland ikke er top of mind som en attraktiv destination hos de norske forbrugere.

Tre fokusområder er blevet identificeret for at sikre både kort- og langsigtet vækst på det norske marked. Fokusområderne er primært Relateds arbejde, mens vi bidrager med en digital marketingskampagne, der skal øge kendskab og efterspørgsel til destinationen.

Fokusområderne er følgende:

  • Øge kendskabet til Estland for alle potentielle partnere som har muligheden for at sælge Estland
  • Fokus på de største nordiske turoperatører/online rejsebureauer med dynamic packaging for at drive trafik til de eksisterende flyvninger fra Oslo til Tallinn
  • Konstant kommunikation til rejsebranchen og forbrugerne om Estland, for at skabe kendskab og øget efterspørgsel

Marketingkampagner med norske turoperatører og online rejsebureauer
Lige nu arbejder Related både på at række ud til eksisterende og nye turoperatører. Related har indgået to samarbejder med henholdsvis en turoperatør og et online rejsebureau som via forskellige marketingaktiviteter skal øge deres volumen til Estland. I det kommende år, har de planer om yderligere 4 samarbejder.

B2B aktiviteter
Related har gennem den seneste tid afholdt en række aktiviteter målrettet den Norske trade herunder fam trips, hvor de har sendt norske rejseagenter og Product Managers til Estland for at opleve destinationen. De har også inviteret til intime middage for at styrke relationen til store som små norske rejsebureauer og derudover har de deltaget i relevante messer og workshops.

Digitale marketingaktiviteter i Norge
Vi hos First Coffee står for al digital marketing og kørte i september-oktober 2022 en display- og paid social kampagne med målet om at øge trafikken til Finn.no, der sælger flybilletter til Tallinn. Vores arbejde indebar alt fra design af bannerne til opsætning og optimering af kampagnerne.

Kampagnerne var målrettet norske par 30+, hvor vi slog på tre USP'er omkring destinationen:

  • Gourmet (Estland fik i 2022 flere Michelin-stjerner som det eneste baltiske land),
  • Kultur (Estland har en spændende kultur og historie)
  • Spaoplevelser og luksus (Estland har et godt og prisvenligt spa- og welnessprodukt)
Derudover slog vi på, at der blot er 1,5 time fra Oslo til Tallinn.

Kampagnerne på tværs af display- og paid social generede tilsammen mere end 2,5 mio. eksponeringer, et reach på mere end 586.000 og mere end 38.500 kliks indtil Finn.no.
Se flere af vores cases