Oplevelser vægter højere end lokation
Motivet for at rejse er komplekst og hvilket rejsemål, man vælger at besøge på sin næste rejse, afhænger af flere faktorer; hvem rejser du med, hvad er formålet med rejsen, og hvor lang tid skal du være væk.
For nogle rejsende handler det om at vinge destinationen af bucket listen, måske fordi de altid har drømt om at se landmærker som fx HC Andersens Hus, Grenen eller Hammershus.
For andre handler det om at opleve noget nyt; at komme hjem med uforglemmelige oplevelser, baseret på aktiviteter – at vandre langs Hærvejen, at samle østers i Vadehavet eller at spise middag på Alchemist. For disse rejsende er udvalget af oplevelser og aktiviteter – og muligheden for at sammensætte disse – vigtigere end en specifik lokation.
Og mange undersøgelser tyder på, at flere og flere rejsende prioriterer
oplevelserne over selve destinationen.
To gange årligt år gennemfører vi en undersøgelse, der bl.a. giver svar på, hvad rejsende finder relevant, når de skal vælge deres rejsemål. Og muligheden for oplevelser vægter højere og højere hvert år. Eksempelvis er madoplevelser en af de vigtigste faktorer, når
rejsende skal vælge rejsemål – med 36 %, der indikerer det som vigtigt.
Baseret på denne indsigt har vi skabt et kampagnekoncept, der på en overskuelig og engagerende måde viser brugeren, hvad de kan opleve på netop jeres destination – og ud fra det designe deres egen drømmeferie.