Skab unikke helårskampagner der bringer hele destinationen i spil
Byg. Drøm. Vind
Øg kendskabet til din destination
Generer flere bookinger
Indsaml data om din målgruppe
Indsigten bag konceptet
Mange undersøgelser viser, at flere og flere rejsende prioriterer oplevelserne over selve destinationen.

Med udgangspunkt i denne indsigt har vi skabt et kampagnekoncept, der på en overskuelig og engagerende måde viser brugeren, hvad de kan opleve på netop jeres destination – og ud fra dét designe deres egen drømmeferie.

Med vores kampagnekoncept "Byg, Drøm, Vind" kan man med én og samme destinationskampagne både skabe kendskab, brand memory OG konvertering. Konceptet er testet i Danmark og udlandet med mere end 100.000 deltagere og mere end 1700 solgte rejser.
Gennemtestet i Danmark og udlandet

Vi tilpasser det til jeres destination og design

Mulighed for at promovere alle jeres aktører, store som små

I bestemmer hvilke data I vil indsamle, fx hvad de vil opleve på jeres destination

Billeder fra: Visit Fyn
Unik helårskampagne bringer hele destinationen i spil
Tænk hvis man med én og samme destinationskampagne både kan skabe kendskab, brand memory
OG konvertering? Det er muligt med vores særlige kampagnekoncept, "Drøm, Byg, Vind".
Oplevelser vægter højere end lokation
Motivet for at rejse er komplekst og hvilket rejsemål, man vælger at besøge på sin næste rejse, afhænger af flere faktorer; hvem rejser du med, hvad er formålet med rejsen, og hvor lang tid skal du være væk.

For nogle rejsende handler det om at vinge destinationen af bucket listen, måske fordi de altid har drømt om at se landmærker som fx HC Andersens Hus, Grenen eller Hammershus.

For andre handler det om at opleve noget nyt; at komme hjem med uforglemmelige oplevelser, baseret på aktiviteter – at vandre langs Hærvejen, at samle østers i Vadehavet eller at spise middag på Alchemist. For disse rejsende er udvalget af oplevelser og aktiviteter – og muligheden for at sammensætte disse – vigtigere end en specifik lokation.

Og mange undersøgelser tyder på, at flere og flere rejsende prioriterer oplevelserne over selve destinationen.

To gange årligt år gennemfører vi en undersøgelse, der bl.a. giver svar på, hvad rejsende finder relevant, når de skal vælge deres rejsemål. Og muligheden for oplevelser vægter højere og højere hvert år. Eksempelvis er madoplevelser en af de vigtigste faktorer, når rejsende skal vælge rejsemål – med 36 %, der indikerer det som vigtigt.

Baseret på denne indsigt har vi skabt et kampagnekoncept, der på en overskuelig og engagerende måde viser brugeren, hvad de kan opleve på netop jeres destination – og ud fra det designe deres egen drømmeferie.
©Michael Fiukowski and Sarah Moritz
Billeder fra: Visit Fyn
Et kampagnekoncept der er testet på mere end 100.000 deltagere
Brugeren får mulighed for at sammensætte og vinde sin egen personlige drømmerejse til en given destination. Konceptet er testet med kampagner for forskellige danske og udenlandske destinationer, og med mere end 100.000 deltagere.

Fordele for destinationen:
  • Der indsamles datapunkter om målgruppen (se muligheder længere nede)
  • Hele destinationen bliver aktiveret, inkl. forskellige aktører og lokale erhvervsdrivende
  • Fokus på oplevelser hele året rundt, også udenfor højsæsonen
  • Øger kendskab til destinationens produkter og oplevelser
  • Både by, natur, kultur, mv. kan inddrages
  • Konceptet er langtidsholdbart og videreudvikles løbende
  • Kampagnen kan tilpasses efter skiftende sæsoner
  • Kampagnen kan tilpasses specifikke målgrupper og markeder
Promovering af jeres aktører

Branding af hvad I tilbyder som samlet destination
Billeder fra: Visit Fyn


Kampagnesite med design-selv-funktion
Konceptet er skabt på baggrund af en stigende efterspørgsel fra gæster, der ønsker inspiration til, hvad de kan opleve på en destination. Det er desuden skabt ud fra destinationernes ønske om at aktivere deres lokale erhvervsliv og aktører.

Konceptet tager udgangspunkt i en såkaldt konfigurator, hvor gæsten selv kan designe sin egen drømmeferie, den perfekte weekend-getaway eller noget helt tredje

For at skabe brugerinvolvering og sætte gang i feriedrømmene, får hver enkelt bruger på kampagnesitet mulighed for selv at sammensætte og vinde netop SIN drømmerejse; hvad end madoplevelser, adrenalinkick eller afslapning er førsteprioriteten på ferien.

Dét, at brugeren skal "designe selv", betyder, at de skal bladre igennem de overnatnings- og oplevelsesmuligheder, destinationen udbyder. Dermed eksponeres de for et bredt udvalg af oplevelser på destinationen – og får dermed øget viden om udbuddet.

Først vælger brugeren, hvad de ønsker at opleve, dernæst hvor de vil overnatte og afslutningsvis tilmelder de sig konkurrencen om at vinde det hele via en simpel formular (navn og e-mail).
I udvælger selv vinderen ved kampagnens slut.
Brugeren nudges undervejs igennem flowet via små pop-ups, der fx fortæller, at de er tæt på at være i mål
Brugeren får en opsummering af sine valg inden de tilmelder sig
Højt engagement og indsamling af mails
Konceptet er testet i ind- og udland, hvor mere end 100.000 brugere hver har brugt i gennemsnit 2 minutter på konfiguratoren.

Foruden at give målgruppen øget kendskab til destinationens mange muligheder har konceptet også den fordel, at der via konkurrencen indsamles en maildatabase til videre brug.

  • Der er mulighed for at tilpasse konceptet på baggrund af forskellige parametre, såsom:
  • Markeder
  • Målgrupper
  • Sæson (forår/sommer/efterår/vinter)
  • Datapunkter der ønskes indsamlet (civilstatus, bopælskommune, rejsetidspunkt, foretrukne aktiviteter, foretrukne overnatningssteder, mv).


En testet markedsføringsstrategi
Vi har god erfaring med både at aktivere de organiske kanaler såvel som de betalte i forbindelse med markedsføring af konceptet, for at guide brugeren til konfiguratoren (kampagnesiden).

Vi anbefaler selvfølgelig altid, at destinationen selv deler kampagnen på sociale medier, i nyhedsbreve og på hjemmesiden – og dermed skaber organisk trafik. Derudover kan man også opfordre de deltagende aktører til at dele konkurrencen på deres kanaler.

Når det handler om betalt annoncering, kan paid social og display bidrage til en større rækkevidde og øget genkendelighed hos målgruppen på tværs af platforme – fx Facebook, Instagram, TikTok og YouTube.
Bonus: Større sandsynlighed for booking
Vi ved, der sker noget med folk psykologisk, når man har brugt tid på at sammensætte en rejse. Det minder nemlig om en købsoplevelse, og derfor er der stor sandsynlighed for, at brugeren efterfølgende vil gå ind og købe en tilsvarende rejseoplevelse til destinationen – fordi de simpelthen allerede er "in the mood".

I forbindelse med deltagelsen opsamles der desuden kontaktoplysninger og permissions fra brugerne, som sidenhen kan eksponeres for yderligere inspiration fra destinationen i e-mails, bl.a. med særlige tilbud og rabatter både lige efter deltagelse og efter endt kampagneperiode, når vinderen er fundet. Og dét skaber konverteringer.
Indsamling af permissions til e-mail marketing

Indsamling af brugerdata
Billeder fra: Visit Fyn
Case: 70.000 drømte sig tættere på solen i Dubai
I januar 2020 kørte Dubais Turistråd kampagnen i samarbejde med rejsearrangøren TUI på tværs af Danmark, Sverige, Norge og Finland. Knap 138.000 besøgte kampagnesiden, hvoraf over 70.000 sammensatte sin drømmerejse og tilmeldte sig konkurrencen. Efterfølgende blev der solgt over 1600 rejser til Dubai, som kan spores tilbage til nyhedsmails fra denne kampagne.
Husk: Udnyt mulighederne i dataindsamling
Selvom kampagnens primære formål er at øge kendskab og skabe bookinger, må man ikke glemme at udnytte og bearbejde den mængde data, som kampagnekonceptet automatisk giver adgang til, efter endt kampagneperiode.

I forbindelse med deltagelse i konkurrencen svarer brugerne nemlig på en række spørgsmål, hvilket giver unikke muligheder for at sammenholde data og lære målgruppen bedre at kende.

Man kan eksempelvis få svar på følgende om sin målgruppe:

  • Hvor mange personer rejser de typisk sammen
  • Hvornår rejser de helst
  • Hvor rejser de fra
  • Hvad foretrækker de at opleve på ferien
  • Hvilken type overnatningssteder foretrækker de
  • Hvilke oplevelser foretrækker de
  • Hvor bor de (kommune)

Alle disse indsigter kan selvfølgelig også kombineres, så man fx finder ud af, hvilken type overnatning, familierne fra København foretrækker, eller hvilke oplevelser der er mest populære blandt parrene fra Tyskland. Dette er yderst værdifulde indsigter til fremtidige kampagner og aktiviteter i markedet!

Det eneste I skal gøre er
  • Udvælge de foruddefinerede data, I ønsker at indsamle
  • Sende os billeder og tekst om de aktører der skal være med (oplevelser & overnatningsmuligheder)
  • Vi sender guide med, hvilken slags tekst og billeder aktørerne skal levere - herunder antal ord og specs
Efter aftale kan vi stå for at indsætte al teksten/billederne samt markedsføring af konkurrencen, ønskes dette ikke, så er det en opgave, der ligger hos jer