Brøndums Hotel

Kvalitativ dataindsamling
Visuel identitet
Tekstforfatning
Foto & video
Hjemmeside design (UI/UX)
En succesfuld rebranding
Vi kan løfte sløret for vores resultater i løbet af vores spændende samarbejde med Brøndums Hotel i dejlige Skagen. Dialogen mellem Brøndums Hotel og First Coffee tog sin begyndelse med et enkelt behov for nye billeder, men udviklede sig hurtigt til en omfattende transformation af hele hotellets brandplatform.

Otte måneder efter introduktionen af den samlede brandplatform er resultaterne klare:
  • Værelsessalget er steget med +60 %,
  • Antallet af solgte værelser er vokset med +80 %
  • Gæstetilstrømningen er øget med +70 %.

Den foreløbige konklusion fra teamet er, at denne succes skyldes en kombination af flere faktorer:
  • Optimering af interne arbejdsgange,
  • Lanceringen af en ny brandplatform med tilhørende kernefortælling
  • En målrettet eksekvering baseret på et nyt årshjul.
Markedføring
Rekordvækst gennem strategiske opholdspakker
Opholdspakkerne har spillet en central rolle i årshjulet. De er nøje udviklet i overensstemmelse med kernefortællingen og efterfølgende markedsført effektivt. Et af højdepunkterne blev nået under Black Friday, hvor vi sammen sikrede den bedste salgsmåned i hotellets historie – med en imponerende vækst i salget på +400 %.

Baggrunden for samarbejdet går tilbage til slutningen af 2023, da First Coffee lancerede en kampagne i samarbejde med Destination Nordjylland. Kampagnen viste, at Brøndums Hotel lå på en 15. plads blandt danske forbrugere, når det gjaldt overnatning på drømmerejsen til Nordjylland. På den baggrund besluttede hotellets bestyrelse at afsætte ekstraordinære midler til en omfattende rebrandingproces. Målet var at reintroducere hotellets historie og fortælling i en moderne kontekst, der samtidig skulle sikre øget brandværdi og fremtidssikre hotellets position i markedet.

Strategien for 2025 bygger på følgende aktiviteter:
  • Løbende opsamling af viden og læring om effekten af nye initiativer.
  • Implementering af ét eller flere koncepter, der retter sig mod større dealsizes i markedet.
  • Fokus på, hvordan digitalisering og AI kan øge effektiviteten på hotellet.
  • Kontinuerlig udvikling af brandplatformen, så den formidler en relevant fortælling for alle fire årstider.
  • Implementering af en ny OTA strategi
  • Eksekvering af et optimeret årshjul for 2025.
Om samarbejdet siger Emil
Emil Hauge
Direktør, Brøndums Hotel
Samarbejdet med Brøndums Hotel