Bringer Nordiske Rejsende Tættere På Dubai

På vegne af Visit Dubai har vi i samarbejde med TUI lavet en digital kampagne med navnet ''Tættere på Solen'' på tværs af alle fire nordiske lande.
Mål og målgruppe
Formålet med kampagnen var at promovere Dubai som nordens foretrukne soldestination om vinteren og at fremvise Dubais mangfoldige og autentiske sider. Dubai som destination har nemlig mange fordele: det er tættere på i forhold til konkurrenterne, der er minimal tidsforskel og dermed ingen jetlag, det kan byde på rige kulturelle oplevelser og det har byoplevelser i verdensklasse kombineret med strand og sol. Alle disse USP'er var inkluderet i kampagnen.

Via Paid Social blev kampagnen målrettet nordiske rejsende, der overvejede en ferie til et varmt sted om vinteren, og mod familier med børn.
Kreativt output
For at inspirere og engagere forbrugerne oprettede vi en interaktiv hjemmeside, hvor forbrugerne blev inviteret til at designe deres egen unikke drømmeferie til Dubai. Når ferien var designet, fik de chancen for at vinde deres nøjagtige drømmeferie, da vi i slutningen af kampagnen trak 1 heldig vinder, som vandt den ferie, de selv havde designet. Hjemmesiden tillod forbrugerne at tilpasse ferien til deres egne præferencer og drømme, og ved at have denne kreative tilpasning og opsætning blev forbrugerne eksponeret for forskellige hoteller og oplevelser i Dubai. Kampagnesiden blev lavet i fire forskellige sprogversioner. Derudover blev forskellige Paid Social indsatser kørt via fire ''Tættere på solen'' Facebook-sider samt på TUI's fire nordiske Facebook-sider.

Der blev også oprettet to kampagnenyhedsbreve på lokale sprog og sendt ud til deltagerne. Det første nyhedsbrev var en bekræftelse på tilmelding til konkurrencen. Mailen indeholdte også tre TUI-tilbud til dem, der bare ikke kunne vente med at se, om de var vinderen. I de fire lande havde mailen en åbningsrate på 57% og en klikfrekvens på 14,6%. Den anden mail fungerede som afslutning på kampagnen sendt til dem, der ikke vandt. Her havde forskellige rejsearrangører - Ticket, Super saver, TUI, Ving og Sembo - hver 2 specialtilbud til Dubai. Mere end 21.000 personer åbnede denne e-mail, og den havde en klikrate på 20,2 %.

En kampagnepressemeddelelse blev også distribueret til rejsebranchen og medierne på de 4 lokale sprog. Det resulterede i 14 omtaler på tværs af nordiske medier med et samlet læsertal på 194.600.
Kampagnens resultater
Kampagnen var en stor succes og resulterede i mere end 70.000 tilmeldinger. I alt havde de fire mikrosites næsten 140.000 unikke besøgende. Yderligere blev i alt forbløffende 15 millioner mennesker eksponeret for kampagnens reklamer. Med hensyn til konvertering blev mere end 8200 mennesker konverteret via rejsearrangørernes websteder. Dette resulterede i en samlet incremental pax på 1664.
Se andre nyheder