Analyse af brochure
og gæsteoplevelse i Den Gamle By

Analyse af brochure
og gæsteoplevelse i Den Gamle By

Den Gamle By er et af Aarhus' helt store trækplastre og en nøgleattraktion for både nationale og internationale gæster. Vi er derfor enormt stolte af at have indgået et samarbejde med Den Gamle By i 2024.

Formålet er at undersøge, hvordan gæsterne bruger den velkomstfolder, de får udleveret ved ankomst, og hvordan den påvirker gæsteoplevelsen. Velkomstfolderen guider bl.a. gæsterne til, hvad de kan opleve under deres besøg og versioneres i forskellige temaer hen over året.
Billede: den gamle by
Vi startede allerede sidste år med Jul i Den Gamle By samt årets vinterferie og påske. De næste analyser har fokus på sommerferien, efterårsferien, 70'er weekender og med julen som afslutning.

Undersøgelserne tager udgangspunkt i spørgsmål om hvorvidt gæsterne modtager velkomstfolderen, om de bruger den under besøgt og ikke mindst hvordan den bruges.

Det sker gennem korte, strukturerede interviews, hvor vi interviewer gæsterne på vej ud af Den Gamle By efter besøget, ligesom vi foretager kvalitative interviews med gæsterne i dagene efter

Den Gamle By ligger på et meget højt niveau og er da også kåret til Årets Top Attraktion 2024. Ikke desto mindre er deres fokus hele tiden på at gøre gæsteoplevelsen endnu mere vedkommende og interessant for alle aldre og det fokus og drive er vi glade for at være en del af.
Se flere af vores cases