Mapstory

Den gode hoteloplevelse starter fra det øjeblik, man begynder at søge efter hvilket hotel man vil overnatte på. Og når man har snævret mulighederne ind og udvalgt lige præcis dét hotel, man vil bo på, starter bookingprocessen for alvor. Så hvor vigtigt er det egentligt, at man har et nemt, intuitivt og smart bookingsystem?
Meget, mener vi – og det gør Aarhus' ældste hotel også, for de bad os om at hjælpe dem med at få et nyt bookingsystem på plads.

Hotel Royal oplevede nemlig, at flere og flere af kunderne bookede via de såkaldte OTA'er som Hotels.com, Expedia eller andre online platforme. Det betød, at indtjeningen blev mindre, for de skulle også have en bid af kagen. Derfor fik vi til opgave at foretage en test af Hotel Royals egen bookingplatform og udpege potentielle udfordringer og udbedringer.

Efter en grundig analyse af brugerflowet fandt vi bl.a. frem til, at der var en stor negativ forskel på konverteringsraten på henholdsvis mobil og desktop, fordi brugervenligheden på mobilen ikke var helt i top. Dét – og andre pointer – gav anledning til en udbedring af brugervenligheden og optimering af bookingflowet.

Derudover fandt vi en række optimeringsmuligheder i den eksisterende Google Ads (Search) struktur, som First Coffee fremlagde for Hotel Royal.


Det viste sig, at den eksisterende platform ikke kunne optimeres yderligere. Derfor fik vi til opgave at afsøge markedet for en ny – og bedre – platform, og efterfølgende sikre at bookingflowet blev optimeret bedst muligt.

Valget faldte på Hollandske Paxxio, som First Coffee efterfølgende stod for at få implementeret i Hotel Royals eksisterende IT-miljø. Udover optimeringen af bookingflowet har First Coffee også optimeret Hoyel Royals Google Ads struktur, så den i højere grad er gearet til dynamisk efterspørgsel i markedet.

Og resultaterne taler for sig selv. Efter de første 30 dage er der sket en 300% stigning i konverteringsraten og et yderst positivt bidrag til Hotel Royals indtjening.

Har din bookingplatform, hjemmeside eller app brug for et lignende serviceeftersyn? Send os en mail, så tager vi en uforpligtigende snak.

Se flere af vores cases