Derfor indledte vi opgaven med en omfattende researchproces, der involverede både desk research og interviews med destinationens ansatte samt lokale aktører på destinationen.
Læs mere om vores tilgang herMed udgangspunkt i denne empiri identificerede vi destinationens styrker og muligheder – der blev sammenfattet i en række kernebudskaber og brandværdier. Dét blev sammenfattet i en kort brandstory, der indkapsler destinationens "identitet" og kerne. Brandstoryen kan fremadrettet både bruges internt til at skabe sammenhængskraft og fælles forståelse blandt aktørerne – og eksternt til at fortælle turisterne hvad de kan forvente, når de besøger Destination Limfjorden.
… og så farver og finish
Med det grundlæggende fundament på plads, påbegyndte vi næste opgave: At finde ud af, hvordan det nye brand skulle se ud udadtil.
Hvilke farver kommunikerer det, vi vil sige? Hvilken type billeder taler til vores målgruppe(r)? Og ikke mindst: hvordan skal logoet – det nye fælles vandmærke på tværs af Destination Limfjorden – se ud?
I arbejdet med at udvikle logoet var der flere værdier, der gik igen på tværs af emner – og som vi endte med at vurdere som centrale for logoet:
Vand (fjorden),
sted (en lokation),
mennesker (som skaber og nyder oplevelser),
balance (genopladning, fordybning, fred og ro versus oplevelser og nye indtryk) samt
aftryk (minder, der huskes og tages med).