"Visuel search" gør sit indtog i rejsebranchenCamilla var mest inspireret af en talk, der præsenterede de nyeste indsigter omkring kunderejsen, afholdt af Michael Trauttmansdorff fra Google. Nogle af de indsigter, han præsenterede, var bl.a.:
- "
36% af forretningsrejsende siger, at de gerne vil prøve nye rejsebrands"
Kampen om de loyale kunder er derfor fortsat svær, hvilket sætter endnu større krav til at man, som fx et hotel, bør skabe en oplevelse der gør, at de har lyst til at vende tilbage (det har vi skrevet om
her). Det handler altså om at skabe en mindeværdig oplevelse, eller endnu bedre noget overraskende før, under og efter besøget, hvis man skal gøre sig håb om at se gæsten igen. Det er dyrt at erhverve sig nye kunder, så det kan godt betale sig at investere i sine eksisterende.
- "90% af alle leisure-rejsende siger, at digitale touchpoints har en påvirkning på deres valg af rejseudbyder"
- "Gen Z (født mellem 1996 og 2015) absorberer passivt rejseinspiration hele tiden"
- "YouTube rammer 90% af rejsende over 18 år"
Vi ved, at flere og flere søger efter rejseinspiration via platforme som TikTok, YouTube og Instagram, hvorefter de går på Google for at gå i dybden med deres inspiration. Der ligger altså et stort potentiale for destinationer i at få skudt noget rigtig "Instagram-content", så man kan drømme sig derhen. Herhjemme er Visit Aarhus værd at fremhæve som nogen, der er rigtig dygtige til det.