Digital brandingkampagne målrettet norske par for Estland

For at øge kendskabet til Estland som en rejsedestination blandt nordmænd, lavede vi en digital kampagne på sociale medier og nyhedssider.
Gennem indsigtsarbejde for Estland på det norske marked fandt vi ud af, at en af Estland største forhindringer for vækst er den manglende viden om Estland som destination hos de norske turoperatører.

Der er flere direkte fly fra Oslo til Tallinn, men på trods af dette er Estland ikke en høj prioritet hos de største distributører i markedet.

Kendskabet og den generelle branding af Estland er derfor ikke særlig stor i Norge, hvilket har resulteret i, at norske forbrugere ikke har Estland i top of mind som en attraktiv destination.

For at øge kendskabet til Estland blandt nordmændene planlagde og designede vi en digital brandingkampagne. Kampagnen målretter norske par 30+, hvor vi slår på tre USP'er omkring destinationen:

- Gourmet (Estland fik i 2022 flere Michelin-stjerner som det eneste baltiske land),

- Kultur (Estland har en spændende kultur og historie)

- Spaoplevelser og luksus (Estland har et godt og prisvenligt spa- og welnessprodukt)

Derudover slår vi på, at der blot er 1,5 time fra Oslo til Tallinn.
Det strategiske fundament:
De tre USP'er udgør hver sit spor for kampagnen, så vi effektivt kan målrette og tale til de tre målgrupper.

Kampagnen kører på både display og paid social for at skabe en bred tilstedeværelse på tværs af platforme. Vores annoncer følger derfor den norske målgruppe på tværs af Facebook, Instagram og diverse nyhedssites.

Derudover prøver vi også at nå ud til nordmændene på story, newsfeed, karrusel og flere forskellige display placeringer. Vi ved, at nogen kun kigger stories, mens andre er mere optaget af at scrolle deres feed. Derfor er det vigtigt at være til stede på alle placeringerne. Ligeledes er det vigtigt, at annoncerne både er tilpasset mobile, desktop og tablet – igen for at være til stede der, hvor målgruppen er.

Annoncerne linker til norske Finn.no, der sælger flybilletter til Tallinn.

Vi er spændte på, hvilken effekt vores kampagnen har på deres salg, og opdaterer casen når den er færdig.
Hvad kan vi hjælpe med?
Hos First Coffee arbejder vi ud fra vores egen tilgang, hvor vi arbejder med 3 i'er: insights, innovate, og impact. I alt sin enkelthed går det ud på, at vi skal have indsigt for at innovere og i sidste ende skabe en positiv effekt.

Vi hjælper via indsigt og grundig analyse, så du får større kendskab omkring fx din målgruppe og markedsplacering. Vores analysearbejde danner grundlag for den strategi vi kommer til at anbefale jer, så I kan nå jeres mål og skabe en impact hos jeres målgruppe.
Se flere af vores nyheder