Malta hjem i danskernes stuer

Hvordan markedsfører man rejseoplevelser i en tid, hvor folk opfordres til at blive hjemme? Og kan man overhovedet give målgruppen en oplevelse med produktet – en destination – hjemmefra? Det mener vi godt man kan. Det har vi bl.a. gjort med konceptet Travel & Takeaway.
Ville lindre udlængsel og inspirere til fremtidige ferier
I 2020 var danskerne flere gange nødsaget til at skifte restaurantbesøg og rejseoplevelser ud med takeout og filmaftner derhjemme. For mange betød det, at udlængslen og lysten til at udforske verden blev større end nogensinde.

Vi satte os for at skabe et kampagnekoncept, der kunne lindre danskernes udlængsel for en stund og samtidig give dem inspiration til fremtidige ferieoplevelser – ved simpelthen at bringe rejsemålet hjem i deres stuer.

Kampagnekonceptet blev udviklet og eksekveret for Visit Malta, hvor restauranter var lukket ned og danskerne tilbragte størstedelen af deres hverdag i hjemmet, som pludselig skulle agere både skole, arbejdsplads, træningscenter, biograf, restaurant og bolig.
Maltesisk takeaway holder brandet top of mind
For at sætte lidt krydderi på lockdown-tilværelsen gav vi 100 københavnere mulighed for at vinde et maltesisk-inspireret treretters måltid til to personer, leveret til deres dør med cykelbud. Formålet med kampagnen var at holde Malta "top of mind" i målgruppens bevidsthed.

Gennem målrettet annoncering på både Facebook og Instagram kunne vi specifikt ramme Visit Maltas målgruppe: rejsende med interesse i kultur og/eller outdoor i alderen 35+.
Landingpage med information og inspiration
Som det primære kampagneelement byggede vi en landingpage, hvor man foruden at deltage i konkurrencen også kunne lære mere om Malta som rejsemål – bl.a. gennem billeder, videoer og guides til madoplevelser på øen. Siden indeholdt også maltesiske opskrifter, som danskerne kunne give sig i kast med hjemme i eget køkken.

På den måde skabte kampagnen øget awareness omkring Malta som rejsemål – og var samtidig med til at øge kendskab til øens oplevelser og madkultur blandt de, som besøgte landingpagen.

Maden blev tilberedt af en lokal restaurant med fokus på Middelhavs-inspirerede retter og minimering af madspild. På den måde støttede konceptet også den hårdt prøvede restaurationsbranche.
Nåede over 40.000 danskere
Kampagnen fik knap 345.000 visninger og havde et reach på 40.625 danskere indenfor målgruppen – alle bosiddende i Storkøbenhavn, tæt på lufthavn (og dermed direkte fly) samt i cykelbud-afstand til den valgte restaurant. I alt deltog 1068 personer i konkurrencen.
Vil du tættere på din målgruppe?
Travel & Takeaway-konceptet kan skræddersyes til at matche dit produkt og din målgruppe – og kan sagtens udrulles i flere byer samtidig for en større rækkevidde og effekt.

Kontakt os gerne for et uforpligtende bud på, hvordan du kan bringe DIT produkt hjem i stuerne hos DIN målgruppe.

Se flere af vores cases