Snakker I samme sprog på tværs af destinationen – og arbejder I i samme retning?
Læs mere her
Aktivering af skuldersæsonen på Malta i samarbejde med Folkeferie
Malta tog fat i os, da de gerne ville markedsføre sig uden for højsæsonen. Derudover ønskede de at inspirere til flere bookinger i løbet af foråret og generelt promovere Malta som en solrig helårsdestination for Norden.
Kampagnen var målrettet Danmark, Sverige og Finland. Vi etablerede derfor et samarbejde mellem Visit Malta og Folkeferie, som rejsearrangør for kampagnen, da de flyver fra alle de nordiske lande.
Kampagnen: For at inspirere og engagere de nordiske turister designede vi en interaktiv konfigurator, hvor brugerne blev inviteret til at designe deres egen unikke drømmeferie til Malta. Når ferien var designet, fik de chancen for at vinde deres personlige drømmeferie, da vi i slutningen af kampagnen trak 1 heldig vinder i hvert land, som vandt den drømmeferie, de selv havde designet.
Konfiguratoren tillod brugerne at tilpasse ferien til deres egne præferencer og drømme, og ved at have denne kreative tilpasning og opsætning blev brugerne eksponeret for forskellige hoteller og oplevelser på Malta.
Markedsføring af kampagnen: Til markedsføring af kampagnen anvendte vi paid social, display bannere og nyhedsbreve. På Facebook/Instagram blev budskabet både delt organisk på Visit Maltas og Folkeferies kanaler og der blev ligeledes lavet sponsorerede kampagner. Kampagnerne linkede ind til konfiguratoren, hvor målgruppen kunne designe sin drømmeferie til Malta i foråret ud fra personlige oplevelsespræferencer.
Resultaterne taler for sig selv, da vi fik eksponeret kampagnen 46.613.669 gange, kampagnesiden fik 130.631 besøgende hvoraf 18.154 fuldførte flowet (konverterede), og 11.628 gav samtykke til at modtage nyhedsbreve fra Visit Malta efterfølgende.
Dennis Østergaard Founding Partner & Senior advisor
Book et kaffemøde og hør mere om dette projekt og hvordan vi kan hjælpe dig